Elite MPX Laser voor de behandeling pigmentatie met IPL

Elite MPX Laser/IPL

De Elite MPX is het neusje van de zalm als het gaat om laserapparatuur. Hij is effectiever en krachtiger dan andere lasers in deze branche, en toch de meest veilige. Behandeling met de Elite is bovendien comfortabeler dankzij de speciale koude-luchtkoeling. Velthuis kliniek is de eerste in Nederland die met de Elite MPX werkt.

Informatie over de Elite MPX

De Elite combineert een Nd:Yag laser, een Alexandrite laser en IPL. Dat biedt onze huidtherapeutes de mogelijkheid om altijd een behandeling op maat te kiezen, en waar nodig verschillende laserfrequenties te combineren. De Elite kan worden ingezet voor de behandeling van acne, rosacea, pigmentvlekken, couperose, adertjes op de benen en voor het verwijderen van overmatige haargroei. Met name bij pigmentvlekken en bij ontharen worden met deze nieuwe laser betere resultaten bereikt.

Voor huidverbetering: de Elite laser dringt diep door in de huid waarbij de aanmaak van collageen wordt gestimuleerd. Dit proces vindt plaats in de dermale (diepere) laag van de huid. De epidermis (bovenste huidlaag) blijft bij behandeling intact.

Bij couperose of adertjes op uw benen: de Elite laser geeft lichtimpulsen met een zeer hoge energie-intensiteit af. Deze energie wordt wel opgenomen door de oppervlakkige vaatjes, maar niet door de omringende huid. Door de warmte worden de vaatjes beschadigd waarna het lichaam ze vervolgens zelf opruimt.

Bij pigmentvlekken: pigmentvlekken die ontstaan zijn door UV straling kunnen goed behandeld worden met de Alexandrite laser. Deze laser werkt op een golflengte van 755 nm; hierdoor is de absorptie van pigment hoog. De pigmentkorreltjes worden door de laser kapot gemaakt waarna het lichaam deze opruimt. Is er sprake van meer algemene UV schade, dan kan de IPL (Intense Pulsed Light) van de Elite laser ingezet worden. IPL is in feite geen laserlicht: het geeft een lichtimpuls af in het zichtbare gebied met een spectrum aan golflengten, terwijl een laser maar één golflengte heeft, die vaak onzichtbaar is. Door het bredere aanbod van golflengten kan UV schade zoals pigment met IPL effectief afgebroken worden. Afhankelijk van de diepte van het pigment in de huid en de mate van UV schade kan de huidtherapeute laser, IPL of een combinatie inzetten om het huidbeeld aanzienlijk te verbeteren. De huidtherapeute kan dit beoordelen tijdens het consult.

Bij acne: bij milde tot matig actieve acne kan de Nd:YAG laser van de Elite ingezet worden. Deze laser werkt op twee niveaus: hij doodt de bacteriën die acne veroorzaken (Propionibacterium Acnes). Deze bacteriën splitsen het talg in vetzuren die irriterend werken en ontstekingen geven. Hoe minder van deze bacteriën aanwezig zijn, hoe minder ontstekingen. Daarnaast verwarmt de laser het talg in de talgklieren, waardoor die vloeibaarder wordt en de poriën minder snel verstopt raken.

Bij overmatige haargroei: voor ontharen gebruiken we de Alexandrite laser bij huidtype I, II en III (lichte huidtypes). Dit is de gouden standaard voor ontharen. Voor huidtype IV, V en VI (donkere huidtypes) gebruiken we de Nd:YAG laser van de Elite. Ook is een combinatie met Alexandrite en Nd:YAG laser mogelijk. De huidtherapeute kan dit beoordelen tijdens het consult.

Foto's voor en na de behandeling(9)

Deze behandeling is uitgevoerd door Marron Wassink, Huidtherapeut

Deze behandeling is uitgevoerd door Ineke Heijneman, Huidtherapeut

Tijdens het eerste consult komt alles aan de orde wat met de behandeling te maken heeft: welke behandeling voor u het beste is, welk resultaat u mag verwachten, de mogelijke risico's en de nazorg. U krijgt altijd een eerlijk advies en duidelijke voorlichting over de behandeling en de periode erna. Tijdens dit consult bekijkt de huidtherapeute of u een geschikte kandidaat bent voor een behandeling met de Elite MPX laser/IPL. Ook zal zij vragen wat uw wensen en verwachtingen zijn. Zij kan dan aangeven of de behandeling aan die verwachtingen kan voldoen. En ook of een combinatie met een andere behandelmethode een optie kan zijn. U krijgt aanvullende informatie met betrekking tot de voor- en nazorg. Besluit u tot een behandeling, dan wordt alle informatie op papier gezet in een behandelingsovereenkomst die zowel door de huidtherapeute als door u wordt ondertekend.

Voorafgaand aan de behandelingen zal de huidtherapeut een digitale huidscan uitvoeren. Met behulp van deze scan wordt de conditie van de huid in beeld gebracht. De digitale foto’s kunnen per mail naar u toegestuurd worden.

huidscan-nieuw

huidscan-fotos

Aan een consult zonder digitale huidscan zijn € 30,- consultkosten verbonden, aan een consult met digitale huidscan € 50,-. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de behandelprijs.

Huidscan

Bekijk video

De laser geeft korte lichtimpulsen af. Afhankelijk van het doel kan de Nd:YAG laser, de Alexandrite laser of de IPL worden gebruikt. De Nd:YAG en de Alexandrite lasers zijn bovendien te combineren, zodat we een behandeling op maat kunnen aanbieden.

De behandelingen met de Elite MPX zijn comfortabeler dan die met andere lasers. Dankzij de goede koude-luchtkoeling wordt de behandeling als minder pijnlijk ervaren.

Na de behandeling

Meestal treedt er de eerste uren na de behandeling een lichte roodheid en lichte tot matige zwelling op. Over het algemeen verdwijnt deze na enkele uren tot een dag. Na de behandeling kunt u direct weer uw dagelijkse bezigheden hervatten.

Bent u behandeld voor pigmentvlekken, dan kunt u merken dat de pigmentatie eerst donkerder wordt. Door het afschilferen van de huid normaliseert de kleur in een paar dagen tot enkele weken. Hoe lang dat duurt is afhankelijk van de diepte van het pigment: diep pigment duurt langer.

Bent u behandeld voor overmatige haargroei, dan zult u merken dat veel van de zichtbare haren zo’n twee tot drie weken na de behandeling uitvallen. Soms verschijnen er na de behandeling dikkere haren in het behandelde gebied. Dit zijn geen nieuwe haren, maar door de laser beschadigde haren die het lichaam verwijdert. Ze vallen vanzelf uit, eventueel kunt u ze de volgende dag afscheren.

Er is geen sprake van napijn. De huid kan wel wat gevoelig zijn. Behandel uw huid daarom voorzichtig. Dep haar droog, en gebruik geen deodorants, geparfumeerde producten, scrubs of speciale acneproducten op het behandelde gebied.

Na een laserbehandeling is het belangrijk uw huid goed te beschermen tegen de zon. Wij raden u aan een zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor te gebruiken

De meeste mensen zien al na de eerste behandeling een verschil, maar eigenlijk zijn altijd meerdere laserbehandelingen nodig om het beste resultaat te verkrijgen. Voor ontharing bereiken we meestal na zes tot acht behandelingen het gewenste resultaat. Pigmentvlekken behandelen we doorgaans één tot drie keer. Couperose of beenvaatjes zijn met één of enkele behandelingen te verwijderen. Ook voor de behandeling van acne zijn meerdere behandelingen nodig, afhankelijk van de ernst van de aandoening. De huidtherapeute kan u hier meer informatie over geven.

De Elite MPX laser is een zeer veilige laser. Na de behandeling treedt er een lichte roodheid en zwelling op, deze verdwijnt na enkele uren tot een dag. Soms is er sprake van een algehele of gedeeltelijke verkleuring van de huid: de huid wordt lichter (hypopigmentatie) of donkerder (hyperpigmentatie). Deze kleurverandering is meestal tijdelijk en verdwijnt na verloop van tijd weer. Als u last heeft van huidaandoeningen zoals eczeem of een koortslip, dan kan dit door de laserbehandeling verergeren. Gelukkig komen deze complicaties bij ons maar zelden voor

Is het mogelijk in termijnen te betalen?

Een behandeling op afbetaling of in termijnen is helaas geen mogelijkheid, daar de betalingsvoorwaarden voor alle cliënten van Velthuis kliniek gelijk zijn.

Waarom kiezen voor Velthuis kliniek?

• Zeer ervaren en deskundige specialisten
  • De nieuwste behandelmethodes voor het beste resultaat
  • Wij nemen de tijd voor u en luisteren écht

Kosten van een behandeling met de Elite MPX Laser

Ontharen onderbenen € 325,00
Ontharen bovenbenen € 425,00
Ontharen benen € 675,00

Wilt u een afspraak maken of meer informatie?

Neem dan contact op met ons informatiecentrum of maak een afspraak voor een consultgesprek.

Kwaliteit en Veiligheid de hoogste prioriteit

Om u de allerbeste zorg te kunnen bieden, is het voltallige team van medewerkers van Velthuis kliniek iedere dag bezig met het verbeteren van de zorgkwaliteit: van consult tot behandeling en van nazorg tot eindcontrole. Onze kwaliteitskeurmerken zijn voor u een garantie dat wij aan alle hoge eisen voldoen.

De beste specialisten

Onze artsen zijn echte specialisten op hun terrein en houden hun kennis up-to-date door permanente bijscholing en training. Zo dragen zij voortdurend bij aan het hoge kwaliteitsniveau van Velthuis kliniek.

Huidtherapeuten gespecialiseerd in deze behandeling (5)

Helaas is er voor deze pagina geen mobiele variant aanwezig. Sluiten