Couperose behandeling voor het verwijderen van couperose

Couperose behandeling

Bij couperose is een netwerkje van kleine rode, soms blauwe bloedvaatjes op wangen, kin, neus en voorhoofd. Deze vaatjes zijn niet functioneel aangezien ze niet bijdragen tot het vervoer van het bloed naar het hart.

Bovendien zijn de vaatjes ontsierend en helaas gaan ze niet vanzelf weg. Couperose komt voornamelijk voor bij mannen en vrouwen van middelbare leeftijd.

Meer informatie

Couperose is onschuldig, maar veel mensen vinden couperose wel vervelend - behalve dat het cosmetisch niet mooi is, kan couperose ook klachten geven. Bij grote temperatuurverschillen kan het gezicht rood aanlopen en heel warm worden. In sommige gevallen is er sprake van rosacea. Rosacea is een chronische huidaandoening waarvan de oorzaak onbekend is. De meest voorkomende symptomen zijn roodheid in het gelaat, kleine bloedvaatjes oppervlakkig in de huid (couperose) en een branderig of stekend gevoel. Ook kunnen er kleine bultjes/puistjes tot wat grotere ontstekingen in de huid voorkomen. Bij couperose speelt met name erfelijke aanleg een rol: de sterkte van de vaatwanden is erfelijk bepaald. Veel buiten zijn in weer en wind en blootstelling aan UV-straling kunnen couperose verergeren. Couperose wordt bij Velthuis kliniek behandeld met de Elite MPX.

Foto's voor en na de behandeling(11)

Deze behandeling is uitgevoerd door Marron Wassink, Huidtherapeut

Deze behandeling is uitgevoerd door Luca Geleedst, Huidtherapeut

Deze behandeling is uitgevoerd door Annelijn van Ierland, Huidtherapeut

Deze behandeling is uitgevoerd door Annelijn van Ierland, Huidtherapeut

Tijdens het eerste consult komt alles aan de orde wat met de behandeling te maken heeft: welke methode voor u het beste is, welk resultaat u mag verwachten, de mogelijke risico's en de nazorg.

U krijgt altijd een eerlijk advies en duidelijke voorlichting over de behandeling en de periode erna. Tijdens dit consult bekijkt de huidtherapeute of u een geschikte kandidaat bent voor een behandeling met de Elite MPX. Ook zal zij vragen wat uw wensen en verwachtingen zijn. Zij kan dan aangeven of de behandeling aan die verwachtingen kan voldoen. En ook of een combinatie met een andere behandelmethode een optie kan zijn.

U krijgt aanvullende informatie met betrekking tot de voor- en nazorg en controles. Besluit u tot een behandeling, dan wordt alle informatie op papier gezet in een behandelingsovereenkomst die zowel door de huidtherapeute als door u wordt ondertekend.

Om precies te weten bij welke behandeling u het meeste baat heeft, beginnen we altijd met een gedegen analyse van uw huid. De huidtherapeute bekijkt uw huid nauwkeurig en beoordeelt de verschillende aspecten. Voor een nog grondigere analyse maken we gebruik van een geavanceerd systeem. Dit apparaat maakt digitale foto’s van uw gezicht. Daarbij wordt het aantal rimpeltjes, poriën, pigmentvlekjes en bacteriën gemeten. Het systeem laat zien welke delen van uw gezicht de meeste aandacht nodig hebben. En ook van welke behandeling(en) uw huid het meest zal opknappen. U krijgt dus een zeer objectief en onafhankelijk advies, gebaseerd op deze uitgebreide huidanalyse.

huidscan-nieuw

huidscan-fotos

U krijgt aanvullende informatie met betrekking tot de voor- en nazorg. Besluit u tot een behandeling, dan wordt alle informatie op papier gezet in een behandelingsovereenkomst die zowel door de huidtherapeute als door u wordt ondertekend.

Aan een consult zonder digitale huidscan zijn € 30,- consultkosten verbonden, aan een consult met digitale huidscan € 50,-. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de behandelprijs.

Wanneer mag ik na de behandeling weer in de zon of in de sauna?

In principe mag u de volgende dag weer in de zon. Wij adviseren u wel goed in te smeren met SPF 30 en niet teveel in de volle zon. Na 3 dagen kunt u weer gebruik maken van de sauna.

Bij couperose zijn de kleine bloedvaatjes op wangen, neus en voorhoofd zichtbaar als fijnerode lijntjes. Couperose komt veel voor en is onschuldig maar wel vervelend. Bovendien vinden de meeste mensen die felrode blossen ook niet mooi. Met de Elite MPX Nd:YAG laser kunnen de vaatjes prima behandeld worden. De Elite MPX Nd:YAG laser geeft lichtimpulsen met een hoge energie-intensiteit af. Deze energie wordt alleen opgenomen door de vaatjes (niet door de omringende huid) waardoor de vaatjes gecontroleerd beschadigen waarna het lichaam ze zelf opruimt. Vaak zijn enkele behandelingen nodig voor een optimaal resultaat. Omdat de laser niet de aanleg voor couperose wegneemt, bestaat de kans dat er op den duur weer nieuwe vaatjes zichtbaar worden. Die kunnen dan opnieuw met de Elite MPX Nd:YAG laser behandeld worden.

Voor de behandeling worden er foto's gemaakt voor uw medisch dossier. De behandeling zelf kan zonder verdoving worden uitgevoerd en duurt gemiddeld vijftien tot dertig minuten. Voor een optimaal resultaat zijn vaak meerdere behandelingen nodig om de couperose te verwijderen.

Verdoving

Een behandeling met de Elite MPX kan zonder verdoving uitgevoerd worden. De huid wordt gekoeld met koude lucht, dit maakt de behandeling minder pijnlijk en comfortabeler.

Wordt een acnebehandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Steeds meer zorgverzekeraars vergoeden acnebehandelingen volledig of gedeeltelijk wanneer ze worden uitgevoerd door een erkend huidtherapeut of dermatoloog. U heeft hiervoor in veel gevallen wel een aanvullende verzekering nodig. Soms moet er vooraf toestemming worden gevraagd aan de zorgverzekeraar om in aanmerking te komen voor een vergoeding. De huidtherapeut kan u hierbij helpen.Informeer bij uw zorgverzekeraar naar de voorwaarden van uw zorgverzekering.

Na de behandeling kunt u meteen naar huis. U kunt direct weer uw dagelijkse bezigheden hervatten. Wanneer u last heeft van een branderig gevoel kunt u de huid thuis nog koelen met een natte doek. De eerste uren na de behandeling kan er roodheid en lichte zwelling optreden, deze verdwijnt na enkele uren tot een dag.

Na de behandeling is het belangrijk uw huid goed te beschermen tegen de zon. Wij raden u aan een zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor te gebruiken.

Resultaat

De meeste mensen zien al na de eerste behandeling al dat de huid er stralender uitziet en beter aanvoelt. Voor het optimale resultaat adviseren we meestal meerdere behandelingen met de Elite MPX.

Resultaat behandeling
Op een schaal van 0% (geen resultaat) tot 100% (gewenst resultaat is volledig couperose verwijderen) scoort de behandeling 76%.

Pijnervaring
Op een schaal van 1 (niet pijnlijk) tot 10 (zeer pijnlijk) scoort de behandeling een 3,5.

Beoordeling van behandeling door patiënt
Op een schaal van 1 (zeer slechte ervaring) tot 10 (zeer goede ervaring) scoort de behandeling een 8,62.

Herhalingsbezoek
Op de vraag of de patiënt het behandeltraject (indien nodig) nog eens wil volgen antwoord 90,7% met 'ja'.

De Elite MPX laser is een zeer veilige laser. Na de behandeling treedt er een lichte roodheid en zwelling op, deze verdwijnt na enkele uren tot een dag. Soms is er sprake van een algehele of gedeeltelijke verkleuring van de huid: de huid wordt lichter (hypopigmentatie) of donkerder (hyperpigmentatie). Deze kleurverandering is meestal tijdelijk en verdwijnt na verloop van tijd weer. Als u last heeft van huidaandoeningen zoals eczeem of een koortslip, dan kan dit door de laserbehandeling verergeren. Gelukkig komen deze complicaties bij ons maar zelden voor. U komt niet in aanmerking voor een behandeling met deze laser als u zwanger bent of specifieke medicatie op recept gebruikt.

Waarom kiezen voor Velthuis kliniek?

• Zeer ervaren en deskundige specialisten
  • De nieuwste behandelmethodes voor het beste resultaat
  • Wij nemen de tijd voor u en luisteren écht

De kosten van de behandeling zijn afhankelijk van de te behandelen gebieden.

Behandeling Prijs
Laserbehandeling neus € 125,-
Laserbehandeling wangen, vanaf € 175,-
Laserbehandeling gelaat of decolleté, vanaf € 225,-
Laserbehandeling gelaat + decolleté, vanaf € 325,-

Wilt u een afspraak maken of meer informatie?

Neem dan contact op met ons informatiecentrum of maak een afspraak voor een consultgesprek.

Patiëntwaarderingen Velthuis kliniek

9.0

Op basis van 236 waarderingen

Zorgkaart Nederland

Kwaliteit en Veiligheid de hoogste prioriteit

Om u de allerbeste zorg te kunnen bieden, is het voltallige team van medewerkers van Velthuis kliniek iedere dag bezig met het verbeteren van de zorgkwaliteit: van consult tot behandeling en van nazorg tot eindcontrole. Onze kwaliteitskeurmerken zijn voor u een garantie dat wij aan alle hoge eisen voldoen.

De beste specialisten

Onze artsen zijn echte specialisten op hun terrein en houden hun kennis up-to-date door permanente bijscholing en training. Zo dragen zij voortdurend bij aan het hoge kwaliteitsniveau van Velthuis kliniek.

Artsen gespecialiseerd in de behandeling van couperose (6)

Helaas is er voor deze pagina geen mobiele variant aanwezig. Sluiten